Keresőoptimalizálás

Rengeteg ügyfelem szeretne több látogatót honlapján, amely online növekedés aztán szerencsés esetben az értékesítésre is kihat.  Nézzük meg, hogyan működnek a keresőmotorok, milyen faktorok alapján tudunk bekerülni az első oldalra.

 

Hogyan működnek a keresőmotorok?

A keresőmotoroknak négy funkciója van: feltérképezés, indexelés, a helyezések kiszámítása, eredmények szolgáltatása. Ha a webet egy hatalmas város gigantikus metrórendszereként képzeljük el, akkor a megállók az egyes weben lévő dokumentumok (képek, szövegek). A megállókat a keresőmotor a linkek által biztosított útvonalon találja meg. Az így talált dokumentumokat a motorok elemzik és óriási kapacitású adattárolókon tárolják, hogy azt egy keresés esetén elő tudják varázsolni.

 

Amikor valaki begépel egy keresést a legnagyobb keresőmotorok valamelyikébe (Google, Yahoo, Bing), akkor az első dolga a motornak kiválasztani a keresésre releváns oldalakat, majd ezeket megfelelő sorrendbe tenni. Ezt a “relevanciát vagy fontosságot” igen nehéz megbecsülni. Régebben elég volt olyan weboldalakat készíteni, amelyen sokszor szerepelt a kereső kifejezés. Ma már egy igen komplex algoritmus szerint számítják ezt ki, sok száz faktor figyelembe vétele alapján.

A “fontosság” egyik meghatározója manapság a népszerűség. Minél népszerűbb egy lap, oldal vagy dokumentum, annál értékesebb információt kell hogy tartalmazzon. A gyakorlatban ez a feltételezés elég jól működik… Nézzük meg, mik ezen algoritmus leglényegesebb összetevői.

 

Helyezést befolyásoló tényezők

Az SEO (search-engine optimization) vagyis a keresőoptimalizálás az a tevékenység, amikor megpróbálunk egy weboldalt a webes keresőkben feltüntetni, és a találati listában minél előrébb hozni. Az optimalizálás alapja, hogy tudjuk, milyen faktorok alapján kerülhet be weboldalunk a keresők indexelésébe és tekinti majd azt minél relevánsabbnak. Maga a képlet, ami alapján a keresők rangsorolnak teljes mértékben ismeretlen, de a tapasztalatok alapján elég jól be lehet lőni, mik a legfontosabb tényezők.

 

72 elismert SEO szakértőt megkérdezve, az alábbi öt faktor a legfontosabb az optimalizálás során:

  1. Külső linkekhez társított szöveg 73%
  2. Oldalra mutató külső linkekre minősége, mennyisége 71%
  3. Oldalra mutató külső linkek sokfélesége 67%
  4. Kulcsszóhasználata címben 66%
  5. A domain név megbízhatósága  66%

 

Teendők: Kérje online árajánlatunkat